• Web Based Προγράμματα

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ONLINE ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ELEARNING - ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

Η φάση του σχεδιασμού είναι εξαιρετικής σημασίας μιας και σε αυτήν αποφασίζεται η πλήρης δομή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, οι εκπαιδευτικ ές ενότητες, ο χρονικός προγραμματισμός, το ψηφιακό υλικό που μας είναι απαραίτητο κτλ.Το ερώτημα είναι ποιες από τις παραπάνω μορφές και ποια εργαλεία είναι σκόπιμο να χρησιμοποιηθούν στην κάθε συγκεκριμένη περίπτωση, με ποιον τρόπο, σε ποια έκταση κτλ. Όλα αυτά πρέπει να έχουν μελετηθεί και αποφασιστεί εξαρχής, στη φάση του σχεδιασμού.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΑΔΙΑ ΓΙΑ ΤOΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ONLINE ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

H μετάβαση από την παραδοσιακή στην online εκπαίδευση είναι μία διαδικασία που απαιτεί εξειδικευμένη προσέγγιση και μεθοδολογία για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σε γενικές γραμμές τα επιμέρους στάδια της προτεινόμενης διαδικασίας φαίνονται στο σχήμα αριστερά.

1

ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Το πρώτο βήμα είναι να προσδιοριστούν με ακρίβεια
το προφίλ της επιχείρησης
οι ανάγκες και οι στόχοι
το προφίλ των εκπαιδευόμενων
οι διαθέσιμοι πόροι (εκπαιδευτικό υλικό, ανθρώπινο δυναμικό, υποδομή, δίκτυο κλπ.)
Παράλληλα προσδιορίζεται ποια είναι τα επιθυμητά κεντρικά χαρακτηριστικά των online εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πιο συγκεκριμένα,
αν θα είναι προσανατολισμένα σε αυτόνομη μάθηση ή σε μάθηση καθοδηγούμενη κυρίως από τον εκπαιδευτή
αν θα εμπεριέχουν και σε ποιο βαθμό την συνεργατική μάθηση
ποιες μορφές δραστηριοτήτων θα καλούνται να κάνουν οι εκπαιδευόμενοι και οι εκπαιδευτές
αν θα εμπεριέχεται η αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή/αξιολόγηση μεταξύ των εκπαιδευόμενων / αυτό-αξιολόγηση κλπ.
   
2

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ONLINE ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Στη φάση αυτή ορίζεται το συνολικό πλαίσιο δραστηριοποίησης και περιγράφονται με δομημένο τρόπο ο τύπος και τα κύρια χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με βάση τους στόχους που έχουν τεθεί, ενώ παράλληλα δημιουργείται πλήρες χρονοδιάγραμμα. Ορίζεται η μεθοδολογία, τα προτεινόμενα εργαλεία και το είδος του εκπαιδευτικού υλικού που θα χρησιμοποιηθεί σε κάθε περίπτωση.
Πιο συγκεκριμένα για κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποφασίζονται
ο εξοπλισμός που απαιτείται
πόσες ώρες σύγχρονης και πόσες ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης απαιτούνται
ποιος ο ρόλος και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτών
με ποιους τρόπους και πότε θα επικοινωνούν οι εκπαιδευόμενοι με τον εκπαιδευτή ή/και με τους συν-εκπαιδευόμενους
ποιο εκπαιδευτικό υλικό θα πρέπει να δίνεται στην αρχή, κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας του προγράμματος και ποιας μορφής θα πρέπει να είναι
πως θα γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών και με ποια εργαλεία
Η εταιρία μας μπορεί να εκπαιδεύσει πλήρως τους εκπαιδευτές σας και το εμπλεκόμενο προσωπικό στα online εκπαιδευτικά προγράμματα ώστε αυτοί
να μάθουν τη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος
να κατανοήσουν τους κανόνες και τις αρχές της online εκπαίδευσης
να μάθουν πως πρέπει να προσαρμόσουν υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό και μεθόδους διδασκαλίας για online δράσεις
3

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ / ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗ ΠΡΑΞΗ

Στη φάση αυτή αναρτώνται τα online εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την προσέλκυση κοινού, γίνονται οι εγγραφές και διεξάγονται στο σύνολο τους τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Η συνολική διαδικασία παρακολουθείται και αξιολογείται συνεχώς με στόχο:
Η εταιρία μας μπορεί να εκπαιδεύσει πλήρως τους εκπαιδευτές σας και το εμπλεκόμενο προσωπικό στα online εκπαιδευτικά προγράμματα ώστε αυτοί
τον συντονισμό των δράσεων
την επίλυση τεχνικών προβλημάτων
την παρέμβαση μας όταν απαιτείται, κάνοντας τις απαραίτητες τροποποιήσεις ενόσω αυτά εξελίσσονται (ιδιαίτερα σημαντικό στις αρχικές φάσεις δραστηριοποίησης)
4

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Με την ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία θα παρακολουθούνται στενά για την σωστή τους εφαρμογή, θα γίνεται αξιολόγηση με στόχο να καταγραφούν τα πιθανά προβλήματα που δημιουργήθηκαν και η συνολική εμπειρία του χρήστη, ώστε στο μέλλον αυτά να βελτιωθούν και να εμπλουτιστούν.
Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 19 Απρίλιος 2018, 9:41 πμ